Festival Atlántica
Participantes
Programa
  • Adultos
  • Infantil e familiar
  • Atlántica 2025
    • Entradas
    • Equipo
    • Apoios
  • Tenda
  • Contacto
  • EDICIÓNS ANTERIORES
    • EDICIÓN 2024
      • Programa adultos 2024
      • Programa infantil e familiar 2024
    • EDICIÓN 2023
      • Programa adultos
      • Programa infantil e familiar
  • Atlántica 2025
    • Entradas
    • Equipo
    • Apoios
  • Tenda
  • Contacto
  • EDICIÓNS ANTERIORES
    • EDICIÓN 2024
      • Programa adultos 2024
      • Programa infantil e familiar 2024
    • EDICIÓN 2023
      • Programa adultos
      • Programa infantil e familiar
ATLÁNTICA

PARTICIPANTES

AidaCobas

Aída Cobas

Aída Cobas é actriz, narradora oral e creadora escénica. Descubriu no teatro, desde ben pequena, unha canle para expresar a súa sensibilidade e vencer a introversión. A interpretación converteuse cedo na súa vocación, e formouse en arte dramática coa certeza de que o camiño persoal e o artístico van da man. Tras rematar os estudos, viaxou a Bos Aires —berce do teatro contemporáneo— onde seguiu formándose e medrando como artista. Á súa volta a Galicia, iniciou novos proxectos escénicos e completou un máster en teatro e artes escénicas. Na actualidade, Aída continúa a súa traxectoria con compromiso e paixón, tanto desde a creación como desde a aprendizaxe continua. En Atlántica, dá un paso máis abríndose á narración oral para adultos despois dunha primeira etapa vencellada ao público infantil. Un salto que consolida a súa voz no panorama da narración oral galega e amplía os horizontes da súa expresión artística.
Ler máis
Alba Grande

Alba de Vales

Alba de Vales é o nome artístico de Alba Grande co que descobre un percorrido en solitario como xograresa, a través de diversas disciplinas artísticas. Dende adolescente, dedícase a facer teatro e a comprender a escena. Actriz, formadora e monicrequeira en diversas compañías escénicas, forma parte das asociacións NOGA, UNIMA e ALDEAR. Formouse en interpretación xestual no Institut del Teatre e en distintas técnicas das artes populares da escena. A súa vocación como muller escénica, e ao tempo muller rural, é a de cooperar tecendo comunidade a través da oralidade, o teatro e a escoita participativa. E apoiar as iniciativas que dan soporte ao intercambio de saberes, ao tecido comunitario e ao coidado do medio ambiente.

CONTOS ARREDOR DA TERRA | Adultos
Partindo da narración oral e mesturándoa con elementos do teatro xestual e de figuras, Alba de Vales ofrécenos a tradición oral que percibiu e procurou nun compendio de pezas contadas e cantadas.

Co “O rato e a rateira”, relato anónimo recuperado dun vello almanaque labrego que a xograresa reconta á súa maneira, ou “Os tres casamentos nun día”, romance burlesco popular, recollido na súa propia aldea por terras de Cea, e que libremente interpreta, ou a través dunha cántiga tradicional que mestura estilos populares de Galiza e da península ibérica, unha xograresa búscase a si mesma, neste século, tecendo con historias, cantos e contos as preguntas sobre ser xograresa, ser galega e galegofalante, e sobre a tradición ou a ruralidade. Re-interpretándose nas historias do seu lugar de orixe e dunha raíz expandida, que vai e retorna.

Ler máis
Tito Concheiro

Ángel Concheiro

Ángel Concheiro Coello é licenciado na especialidade de Prehistoria e Arqueoloxía pola Universidade de Santiago de Compostela. Na súa longa traxectoria profesional desenvolvéu máis de 150 intervencións arqueolóxicas por toda Galicia. Ten publicado numerosos artigos en revistas científicas sobre distintos aspectos da Idade do Ferro e o mundo dos gravados rupestres da Idade do Bronce, os seus dous principais campos de actuación, e unha monografía específica (Castro do Achadizo: cultura material, economía e subsistencia na Idade do Ferro). No ámbito do castrexo dirixiu proxectos de escavación e conservación nalgúns dos xacementos máis senlleiros de Galicia: Castro do Achadizo (Boiro), Castros Pequeno e Grande do Neixón (Boiro), Castro de Baroña (Porto do Son), Castro das Barreiras (Vimianzo) e asentamento aberto de Valdamio (Os Riós). Foi durante varios anos arqueólogo da Deputación provincial da Coruña e actualmente é director técnico da empresa Arquestudio S.L.

Visita guiada ao Castro das Barreiras (Vimianzo)

O Castro das Barreiras, en Vimianzo, é un dos enclaves castrexos máis destacados da Costa da Morte e nestes momentos atópase en plena campaña de escavación arqueolóxica. Esta visita guiada permitirá coñecer os avances máis recentes da investigación da man do seu director, o arqueólogo Tito Concheiro. Un percorrido fascinante para achegarse á complexidade deste poboado fortificado e aos novos descubrimentos que están a saír á luz neste 2025.

Ler máis
AnxoMoure

Anxo Moure

Nado en Chantada o 28 de decembro de 1963, é un escritor e contacontos galego. Contacontos dende 1989 e barqueiro da A.C. Barcas do Miño con experiencia de 25 anos no manexo de embarcacións tradicionais e con actuacións no Miño e no Cabe, no Ulla e mais no mar da Illa de Arousa. As súas actividades son cómicas e divulgativas, enmarcadas no ecoloxismo e o ecopacifismo Impulsou a creación do Cinema Palleiriso na aldea de Garabelos, na parroquia de Mariz.

Historias para coidar a Terra | Público familiar | En galego

Dúas horas de contos na casiña da árbore, proxectados no Palleiriso, pescados nas barcas e prantados en Carballolandia.

Ler máis
Atenea

Atenea García

Atenea García é actriz e creadora escénica. Titulouse en Arte Dramática pola ESAD de Galicia no ano 2010. Durante os anos 2011 e 2012 viviu na cidade de Bos Aires; onde ampliou a súa formación no ámbito vocal e interpretativo con mestras como Jessica Pinkus ou Ignacio Monna. Trala súa volta a Galicia traballou como actriz no Colectivo Avoayouja formando parte de varias das súas montaxes. No ano 2015 fundou co músico Nicolás Zamorano a compañía Xarope Tulú, adicada ao público infantil e xuvenil ademais de comezar a súa andaina como narradora oral labor que segue a desenvolver na actualidade. Desde o ano 2017 colabora como performer co colectivo Blanco&Roja e coa artista Alba Blanco. No ano 2019 traballou como actriz na montaxe Galego, Neorretranca e posmorriña do Centro Dramático. Ademais, neste mesmo ano pasa a formar parte da compañía Baobab Teatro protagonizando o espectáculo Mai Mai. No mes de maio do corrente ano, dentro do marco de Xarope Tulú, a actriz ven de estrear o primeiro espectáculo para o público adulto da compañía, De ti e mailo mundo que apañes, baseado na obra poética de Xela Arias.

Vicio houbo sempre | Público adulto | 60 min
Vicio: Hábito ou costume de actuar de maneira contraria á moral ou ás normas sociais establecidas.
Os últimos anos Atenea García estivo recollendo historias de vida de mulleres de máis de 85 anos que moitas veces remataban falando de pracer e de sexualidade. A primeira conversa naceu cunha frase: “Vicio houbo sempre, gracias a Dios!” E logo seguíronlle outras tantas: “Eu nacín moi cedo”, “Iso antes non che era así” ou “Ai se fora hoxe…”. Así as mulleres foron falándolle de todas esas cousas supostamente prohibidas e deixando entrever que aquilo de chegar virxe ao casamento pasaba ás veces pero outras non, que sempre houbo vida nas marxes! Atenea recolleu as súas historias e preséntaas nesta proposta de narración oral para adultas.

 

Corochas | 0-3 anos | 40 min
Corochas é un espectáculo de pequeno formato dirixido á primeira infancia que combina a narración oral, a manipulación de obxectos e a música. A través do conto acumulativo, da canción e xogo de imitación viaxaremos por diversas paisaxes e coñeceremos personaxes estrafalarias que deben resolver múltiples enredos. Corochas, cachogas, celigras, cóchegas, coscas, deligras ou cóxegas: sensación que experimenta alguén ao lle seren tocadas levemente certas partes do corpo e que se manifesta nun riso involuntario. Por que será que existen tantos xeitos de chamarlles ás corochas? Pode ser que a sensación para cada unha de nós é tan diferente que non somos quen de lles poñer un nome só? Ou será que as corochas só existen á beira do mar e as cóxegas no alto da montaña… Os contos ás veces son coma as corochas, fannos viaxar a lugares onde normalmente non chegamos ou a partes do corpo ás que non lles poñemos atención.

Ler máis
Avelino González - FOTO Ovidio Aldegunde

Avelino González

É actor, contador, tradutor e director. Traballou en teatro, televisión, cine e bares. En compañías como Ollomoltranvía, en espectáculos como Commedia, en películas como Heroína ou Gallego, en series de televisión como Padre Casares, Cuéntame, Hopital Central… e o seu labor teatral foi recoñecido con varios Premios María Casares. Cos contos xa percorreu Europa (Polonia, Alemaña, Suíza…) saltou o Atlántico (Cuba), e toda a península. Fixo dous espectáculos de contos para teatros. Un deles, Vento mareiro, foi o espectáculo máis representado en Galicia no 2005 e recibiu o Premio María Casares a Mellor Música Orixinal. Avelino González pódese atopar en teatros ou bares, na gran pantalla e na pequena (a da tele, e tamén a do ordenador). Pode parecer moita cousa e moi distinta pero en realidade é a mesma cousa: contar ou axudar a contar as de outros en distintos formatos.

Canto conto temos!
En todas partes pasan cousas que merecen ser contadas. Algunhas son pequeniñas, outras dan para un guión de cine ou televisión. Algunhas cousas só pasaron nese sitio, outras pasaron tamén noutro, pero só alí pasaron como alí. E hai cousas que non pasaron alí pero, oes, talmente como se tivesen pasado alí! E non son cousa do pasado os contos, non. Conto algún que saíu de poñer a orella nunha conversa de bar.

Canto conto temos!

Pero é que cada sitio é un mundo e cada conto é unha gran historia.

 

 

Ler máis
Bea Campos - Garavanciña

Bea Campos

Bea Campos é actriz, narradora e presentadora. Dende moi nova, comezou a contar contos, realizou milleiros de actuacións e levou as súas historias ata o outro lado do mar, participando en festivais de artes escénicas en Latinoamérica. Forma parte de Migallas Teatro e tamén traballa na compañía Inventi Teatro ademais de participar como actriz en diferentes compañías. É formadora no eido da expresión dramática, da narración oral e da literatura infantil. Tamén colaborou nun gran número de proxectos audiovisuais e actualmente é presentadora na canle de difusión de literatura infantil Kalandraka TV achegando o mundo do libro a nenos e maiores.

GARAVANCIÑA | Infantil (+1 ano) | 50 min

Garavanciña é unha proposta de narración oral que trae a maxia dos contos clásicos. Nesta adaptación, dáselles unha volta aos roles tradicionais mantendo a fantasía desta fermosa historia. Un conto de sempre que achega os costumes do pobo.

Ler máis
Bouba

Bouba

Bouba Pandeireteiras son un grupo do concello de Tordoia que centran os seus esforzos en recoller a música tradicional do país para logo poder mostrar polo mundo adiante o poder dos nosos vellos e a forza da nosa música. O grupo intégrano María, Carme e Uxía da Pontragha e Maca do Piñeiro.

TERMANDO DOS MARCOS | Concerto

Despois de toda a emoción de Vinculeiras, chegou a merecida calma e puidemos erguer con paciencia o que é o novo proxecto das Bouba.
A lume lento e un bocado máis maduras, reparamos en nós e no mundo e creamos algo novo, pequeno, local, desde as marxes.
Máis ca nunca resituámonos na aldea que nos pariu, a que nos dou o nome e nos mostrou que sen nós non había futuro. Non é esta cousa boa de facer nun país cada vez máis asobalhado polo capital e a desmemoria.
Aquí estamos, Bouba, para seguir sendo, Termando dos marcos. Os marcos somos nós.

Ler máis
Cândida da Luz ©lota_gandra

Cândida da Luz

Cândida da Luz naceu na cidade de Calw, preto da Selva Negra, en Alemaña. Os seus pais alimentárona desde cedo con historias e cancións do cancioneiro tradicional de Portugal, enraizándoa na súa cultura, espertando nela a paixón pola sonoridade das palabras e pola beleza do imaxinario. O seu camiño na narración guíase pola procura da ancestralidade, polas raíces da tradición oral do mundo. Desenvolveu varios proxectos no eido da narración oral como Iná Makhá, Abril na voz, De uma chávena de chá fumegam contos, Viajar nas histórias, Brava raiz, Papinhas de mimos para bebés curiosos e Bebés aventureiros viajam pela rotas do luar. Formou con outros artistas o grupo de narración tradicional portuguesa Contos na Eira onde participa como narradora e cantareira.

Á MAKHÁ, MÃE TERRA | Familiar | 60 min
Sesión de contos e cánticos de poder dedicada aos indios norteamericanos. Un encontro coa ancestralidade e a sabedoría profunda da natureza.

Ler máis
Candido-Pazó

Cándido Pazó

Nado en 1960 na parroquia de San Paio de Navia (Vigo) e veciño desde hai 20 anos de San Xián de Sales (Vedra), gusta dos ámbitos híbridos onde a memoria rural e urbana se mesturan, dando lugar a curiosas historias transmitidas oralmente. Comezou a contar nos anos 90 e desde entón ten estado presente en todo tipo de espazos de narración oral na xeografía galega e peninsular, así como en festivais e programacións diversas en América Latina, Europa e África lusófona. Do 2000 a0 2008 foi profesor visitante na Escola Superior de Música e Artes do Espectáculo do Porto (Portugal), impartindo a materia de “A oralidade como ferramenta do traballo actoral”. É tamén autor e director teatral, facetas nas que ten recibido cumpridos premios (María Casares, Max) e recoñecementos (Premio Roberto Vidal Bolaño da Mostra de Ribadavia, Premio Xiria da Mostra de Cangas, Xograr de Outono do F.I.O.T. de Carballo, entre outros) e foi Premio da Cultura Galega en 2014.

Contar para vivilo | Público adulto | 60 min

Unha sesión de historias, contos, lerias e parrafadas sobre outras xentes, outros mundos e outros tempos, nun espectáculo para xente deste mundo e deste tempo. Humor, emoción e memoria coa palabra como único recurso.

Ler máis
Carme Varela - Álex Pazó

Carme Varela

Carme Varela é filóloga e xestora cultural. Compaxinou traballos na Fundación Castelao como secretaria técnica con outros no campo da produción e distribución teatral coas compañías Ollomoltranvía e Mofa e Befa. Tamén traballou na empresa de servizos teatrais RTA. Foi directora de produción no Centro Dramático Galego e dende o ano 2007 a súa vida laboral estivo ligada á empresa de comunicación Atlantis Multimedia, onde participou en proxectos de publicidade ou na produción de películas documentais como A palabra xusta, dirixida por Miguel Piñeiro. As desterradas, premiada no XXV Premio Álvaro Cunqueiro, foi o seu primeiro texto teatral e foi creado como unha actividade para desenvolver no seo da asociación de patrimonio medieval O Sorriso de Daniel, da que é secretaria e que axudou a fundar en 2010. En 2022 gañou o Premio Selic co texto teatral Faise o escuro.
Ler máis
CARMEN CONDE

Carmen Conde

Carmen Conde leva 20 anos recollendo, escribindo e contando historias. Percorrendo toda a xeografía galega e conversando no camiño con centos de persoas que lle legaron xenerosamente anacos marabillosos das súas vidas.

O QUE NON ESTABA ESCRITO | Público adulto | 75 min
O espectáculo ten este título porque os relatos que Carmen conta non estaban escritos (certo!), mais tamén polo extraoficiais e polo especiais que son! Inspirados en todo canto apañou da oralidade, ficcionados pola propia Carmen nunha mestura indistinguible entre realidade e imaxinación e devoltos á voz falada, a través das narracións desta sesión para público adulto. Unha escolma na que ata a vida máis anónima roza o improbable e a maior normalidade choca co delirio.

Ler máis
carolinaweb

Carolina Arabia

Carolina Arabia traballou durante varios e felices anos no Taller do Raposo, un obradoiro literario para mozos en Bos Aires. Xunto a eles tivo o privilexio de formar parte da creación de libros estraños e sutís; enciclopedias imposibles, libros de botánica; compendios astronómicos e acuáticos. Gañou a bolsa Finestres de Ensaio 2022. Traballou no proxecto Lenguario Universal, un arquivo de voces rescatadas que manifesta saberes, experiencias, relatos e expresións culturais intanxibles. De cantos y animales é o seu primeiro libro.

DE CANTOS Y ANIMALES | Adultos
Cántase ás vacas nas chairas de Colombia e Venezuela, aos bois nos campos de cultivos de Bután. Nas montañas de Marrocos, pastores de rabaños e cazadores de serpes amansan os animais con melodías das súas frautas. Cántase para aquietar, para que baixe o leite, para guiar polos camiños, para arar a terra, para acompañar a soidade. Cántase a viva voz ou con instrumentos cuxa mesma anatomía aparece entrelazada coa do animal e da vexetación que o rodea.

Que significado teñen estes cantos? Nun momento puidemos comunicarnos mediante a música con outras especies? Compartiamos con elas un mesmo idioma? Era iso o paraíso?

De cantos e animais narra en primeira persoa un percorrido de oito anos no que Carolina Arabia transita entre voces de humanos e animais e recolle unhas manifestacións culturais que parecen destinadas ao esquecemento.

Ler máis
Caxoto

Caxoto

Felipe Díaz, máis coñecido por "Caxoto", é narrador. Ligado ao espazo escénico dende hai anos, entra en contacto coa oralidade ao chegar á Editorial Kalandraka onde asumiu o reto de ser contador nunha campaña de animación á lectura que o levou por colexios de toda a xeografía galega. Dende aquela Caxoto adícase ao mundo dos contos cun amplo abano de espectáculos dirixidos, preferentemente a público infantil e familiar. Na actualidade é contador de referencia en concellos como A Coruña, Lugo, Vigo, Oleiros, Arteixo, Narón... e nos últimos anos participou e participa en festivais de narración oral moi recoñecidos entre os que destacan o Maratón de los Cuentos (Guadalajara), La senda del cuento (Toledo), Festival EVA (Madeira-Portugal) ou Falando a boca chea (A Coruña).

CONTOS A PÉ DE RÚA | Público infantil | 60 min | En galego
Neste espectáculo un barrendeiro fai unha entrada inesperada e ante un público expectante decídese a contar algún dos contos que le mentres limpa nas bibliotecas e os colexios municipais. Algunhas veces contos de medo, outras contos cheos de fantasía, contos tradicionais… todo misturado con xogos, cantigas… un plan perfecto para escoitar sentados co cu no chan e os pés coma os indios.

GRANDES ÉXITOS: 2004 – 2024 | Público familiar (+4 anos) | 60 min
Neste ano 2024 Caxoto cumpre 20 anos enriba dos escenarios contando contos por toda Galicia e media España. En todo este tempo o conto foi o principal ingrediente do seu traballo… pero non o único! Se os contos foron o sal, a música foi a pementa.
A través das cantigas tradicionais, dos xogos musicados, dos instrumentos peculiares,… Caxoto foi xuntando todo un amplo repertorio musical que vai dende o jazz chairego de Manuel María, á bossa nova mariñeira, pasando pola nosa rica tradición musical e as cantigas infantís de toda a vida. E todo no mellor acompañamento musical posible: Gaita, pandereta, ukelele, whistle, acordeón, birimbao, xilófono…
Para celebrar as dúas décadas vivindo do conto, Caxoto fai unha selección de todas estas cantigas, contos e xogos neste Grandes éxitos 2004-2024. Un espectáculo divertido e participativo para todos os públicos… e todas as gorxas.

Ler máis
Celso_f

Celso F. Sanmartín

Celso Fernández Sanmartín (Lalín, 1969) é un poeta e contacontos galego. É licenciado en Filosofía pola Universidade de Santiago de Compostela e tamén promotor de FoCuCu (Foro de Cultivos Culturais). Como contaconcontos, Celso F. Sanmartín caracterízase polo seu labor como recolledor e reinventor de historias e contos. O seu repertorio está composto por historias e memorias ligadas á tradición oral galega e tamén á europea que presenta nos seus espectáculos coma un verdadeiro tesouro, cheos de coidado, sentido e paixón pola oralidade, a comunicación e a lingua.

DO MONTE AO MAR TODO É CONTAR | Público adulto | 75 min

Somos aves de paso… somos auga do río… con estas imaxes evocamos os momentos no conxunto, con principio e fin, e o resultado desta capacidade pódenos poñer melancólicos, e a melancolía é propensa a buscar táboas de salvamento nas historias que nos contamos, buscamos no sentir común a permanencia.

Ler máis
Charo Pita 2 - Adrián González.jpg

Charo Pita

Charo Pita naceu á idade de seis anos cando acabou de ler o seu primeiro libro. Leva contando historias de viva voz e impartindo obradoiros de narración oral e lectura en voz alta desde o ano 94, como narradora en solitario, dentro de espectáculos bilingües inglés-galego, ou en sesións nas que se combinan os contos e a música. Como escritora ten máis dunha ducia de libros publicados. Recibiu algúns galardóns literarios, como o premio Espiral Maior de poesía no ano 2001 ou o Manuel Murguía de narracións breves para adultos no 2018. Recentemente, o seu poemario ‘O cuarto de Jane’ gañou o primeiro premio do XV Certame de Poesía Erótica Illas Sisargas. Unha das súas facetas máis persoais é a de mesturar contos e música, de aí a súa participación en proxectos como ‘A nena e o grilo no país das apertas’ xunto a Magín Blanco, en ‘Estamos no verán’ xunto a Xoán Curiel ou en ‘No país do vento’ da man de María Faltri e Jorge Juncal.

Retratos en branco e negro | Público adulto | 60 minutos
Cando fotografamos en cor, retratamos as vestimentas, a paisaxe, a superficie coa súa profusión de tonalidades, pero cando facemos unha foto en branco e negro, retratamos algo atemporal, case espectral, que apunta a alma do mundo.
Retratos en branco e negro imaxina unha serie de relatos nos que os lugares e as personaxes transitan dun conto ao outro creando un universo de ficción ateigado de grises: relatos entre o real e o extraordinario, entre o vivido e o soñado nos que late a tradición oral.

Ler máis
TITIRIBERIA

Cris Collazo

Naceu en Santiago de Compostela no 1986 e medrou no berce dunha aldea chea de fábulas, contos e cantigas. Dos beizos das avoas saiu a maxia da literatura popular que fixeron pouso na súa formación e entendemento da arte dramática. No 2012 viaxa a Brasil para realizar unha xira coa compañía Arte Livre onde se afianzan as súas inquedanzas sobre o teatro infantil e a dramatización dos contos. Tras un ano de enchouparse na cultura e arte deste país, regresa a Bandeira para poñer en práctica estas aprendizaxes. Dende entón, a súa carreira artística mergúllase na creación de laboratorios, traballos audiovisuais en curtametraxes e a coordinación de proxectos teatrais e de índole social. Sempre cun obxectivo: fomentar o teatro no medio rural.

A VENDEDORA DE FUME | Familiar

Chafallas vai de vila en vila buscándose a vida, conta historias dos seus obxectos máis prezados e entretén á xente en troco de comida ou algo de diñeiro. Sabe facer de todo, ás veces sáelle ben, outras… non tan ben, pero o que si fai é poñerlle moi boa intención. É nómade, vai coa súa casiña ás costas e coma un caracol, leva historias enroscadas. Entende o idioma dos animais, é unha sabia da natureza e, sen sabelo, a primeira muller narradora que vive do seu oficio. As noites sen teito non son fáciles; e para pasalas, enreda coas palabras e a música ata durmir paseniño e que o fermoso son da alborada a esperte.

Ler máis
Dani_Blanco

Dani Blanco

Natural de Cangas do Morrazo. Actor, improvisador, malabarista, clown, docente e narrador oral. Formouse a medio camiño entre Santiago de Compostela e Bos Aires. Fundador da compañía de circo Assircópatas no ano 2003 coa que percorreu máis de 15 países con diferentes espectáculos ata o de agora. Membro tamén da compañía de circo Muu e da compañía de teatro Diáspora escena. Ademais fundou a compañía de improvisación teatral Themomento impro. Comezou na narración oral no 2017, en gran parte grazas a Soldade Felloza, e desde aquela non para de contar en bibliotecas, bares, teatros e alí onde o queiran escoitar. Nos seus contos mestura a realidade co fantástico. Participou xa no festival Atlántica no ano 2019 co espectáculo para público adulto Ondas para mudar.

MURMURABAN AS MIÑAS VECIÑAS | A partir 12 anos | 60 min

Historias vivas recollidas para ser contadas de viva voz, aquí presentadas coma unha instantánea, coa humilde intención de que permanezan nalgún lugar. Contos de catro mulleres bravas do Morrazo, que levaron a vida que querían levar. Unha mestura entre a ficción e a realidade contadas sempre desde o humor. Para pasar da emoción a risa sen decatarse.

HISTORIAS DESDE O OUTRO LADO DA RAIA | Infantil e familiar (+3 anos)

Desde o outro lado do Miño, hai contos que se foron contando alén do tempo. Pasaron de avós a nais e destas ás crianzas que foron máis tarde pais. Contos fantásticos que van cruzar a fronteira imaxinaria. Contos da tradición lusófona, lonxe no espazo mais que imos sentir moi pretiño.

Ler máis
Contos de revolución - Xaime Cortizo (2)

Dani Blanco e Zé Pumar

Dani Blanco é pallaso, bufón, improvisador e narrador oral. Adéntrase noutros campos coma a improvisación, actúa nas montaxes do CDG e participa en festivais internacionais. Tamén conta, participando en festivais, escribindo os seus propios contos para público adulto e infantil. Zé Pumar estudou Historia e Ciencias da Música nas universidades de Salamanca e Lisboa e a especialidade de piano nos conservatorios de Cangas e Santiago de Compostela. Leva máis de 20 anos exercendo como profesor de música no ensino secundario, compatibilizando esta actividade coa participación en diferentes proxectos musicais dos que destacan os grupos Na Virada, Pumar e Prieto, Pardal na rúa e, actualmente, Mediarea. Compuxo música para teatro en dúas ocasións (María Soliña - O desembarco, producida por Teatro de Ningures en 2009, e Alicia e Alicia de Producións Artística en 2010). Malia ser multinstrumentista, nos últimos anos inclínase polo acordeón como instrumento principal e pola música tradicional, jazz e música contemporánea como xéneros referentes.

CONTOS DE REVOLUCIÓN. ENTRE BRASSENS E NEIRA VILAS | Adultos | 60 min
Disque cando unha bolboreta axita as súas ás en Australia, pode provocar un furacán en América. Tamén chamada teoría do caos. A revolución do caos, non chega cunha bolboreta, nace con Neira Vilas, mellor con Memorias dun neno labrego, e xa non hai volta, arrástrao todo. Unha revolución que nos vai levar desde Bos Aires ata a caída do muro de Berlín. Esta viaxe vai facer parada en maio do 68, nas barricadas de París, na chegada dos Tamara á sala Olympia e nos movementos anarquistas acompañados de Brassens. Unha banda sonora en francés que nos vai acompañar neste camiño da revolución provocada por Memorias dun neno labrego.

Ler máis
Dani_Lago

Dani Lago

Son actor e veterinario, e/ou viceversa, porque ás veces xa non sei se é o veterinario o que sustenta ao actor, ou é o actor o que salva ao veterinario nalgúns casos. A miña experiencia profesional como actor remóntase a cando era un cativo, tanto en teatro como en audiovisual. A de veterinario é algo máis recente, pero non por eso menos densa. Que que ten que ver isto coa narración oral? Pois que o veterinario escoita historias e incluso vive experiencias na propia carne e o actor devece por compartilas. Ademais, sempre tiven especial ilusión dende moi novo. Como curiosidade, a miña primeira mestra de teatro foi Ana Carreira, e o meu primeiro traballo profesional foi ao carón do gran e querido Xosé Lois Bernal, polo que é lóxica a miña atracción polo oficio. Teño moi pouca experiencia, digamos seria, como narrador, pero a vida quixo que nestes últimos anos me topara con outro gran profesional como Santi Prego, tamén como mestre, e ao final, entre unha cousa e outra, pois aquí estamos: con nervios e respeto, pero con moitas ganas e a ilusión dun pequeno.
Ler máis
Elvira-carregado

Elvira Carregado

Elvira Carregado Pazos é arquitecta desde 1993 e máster en Restauración Arquitectónica pola Universidade da Coruña (UDC). No exercicio da profesión libre desenvolveu traballos moi diversos, centrados especialmente no ámbito da rehabilitación, actividade que consolidou durante a súa etapa na Oficina do Casco Histórico de Ourense entre os anos 1999 e 2007. Entre os proxectos realizados na súa traxectoria profesional destacan a piscina climatizada de Allariz, realizada en colaboración con Áurea Soto no ano 1998; o albergue para peregrinos en Sandiás, tamén en 1998; e a rehabilitación do coro da Igrexa de San Esteban de Sandiás no ano 2007. Desde o ano 2007 exerce como arquitecta municipal no Servizo de Urbanismo do Concello de Ourense, completando a súa formación neste ámbito con diversos cursos, entre eles o de Técnico Superior en Urbanismo da Escola Galega de Administración Pública (EGAP). Foi vogal de Urbanismo, Territorio e Función Pública do Colexio de Arquitectos de Galicia (COAG) entre os anos 2013 e 2019, e ocupou o cargo de Secretaria da entidade entre 2019 e 2023. Durante ese período, coordinou desde a súa creación o espazo Hai Mulleres, xunto con outras compañeiras, especialmente nos últimos catro anos coa arquitecta Carmen Figueiras. Formou parte do Grupo de Traballo de Xénero do COAG e da Comisión de Xénero do Consello Superior dos Colexios de Arquitectos de España, representando esta institución en ACE Women in Architecture e UIA International Women in Architecture. Foi tamén directora académica do Curso Superior de Urbanismo (CSU) da EGAP entre os anos 2015 e 2023.

RÓTULAS URBANAS

Dende o seu nacemento dunha cidade, a historia e os que formaron parte dela deixan a súa pequena aportación, coma se alguén estendese un papel en branco e comezase a debuxar, e dende entón, progresivamente e sen parar, ese bosquexo vaise continuado polos tempo e as persoas.

Mais non está rematado, e agora é a nosa quenda.

O que hoxe habitamos é o resultado desa complexa e longa relación entre os pobos e o medio. Herdamos espazos froito dun lento proceso construtivo no que estiveron presentes todo tipo de variables, que condicionaron as intervencións humanas e as pegadas deixadas ao longo da historia. E é precisamente esa interacción concreta a que nos permite falar da identidade dun territorio.

Propoñemos un paseo “descubrimento” por ese Ourense, desenmascarando espazos, edificios, fitos que marcaron a historia urbana desta cidade, e que a fixeron como é.

Ás veces serán magníficas arquitecturas, outras arquitecturas desas que permanecen silandeiras e simplemente dan unha resposta correcta ao programa de necesidades e provocan felicidade. Ou prazas, rúas e cruces que percorremos na nosa vida cotiá e que quizais pola súa proximidade non apreciamos, lugares ao final da rúa e que non vemos, que pasan desapercibidos.

Todas, as mais recoñecidas e as mais invisibles, son rótulas urbanas que dalgún xeito decidiron a evolución urbana de Ourense.

Ler máis
Guillermo Llorca

Guillermo Llorca

Guillermo Llorca foi profesor numerario de instituto ata a súa xubilación. A súa obra de investigación e divulgación está publicada en máis de trinta libros, de autoría individual e compartida, e en centos de artigos en numerosos xornais e revistas. En canto aos seus traballos como historiador céntranse, principalmente, en temas e persoeiros relacionados con Ferrol. Algúns deles foron merecedores de recoñecemento institucional: Origen del Patronazgo de San Julián sobre la ciudad de Ferrol (Premio de Investigación Ingeniero Comerma do Concello de Ferrol, en 1985) e Los partidos políticos en Ferrol durante la II República (Premio de Investigación Jaime Quintanilla Martínez do Concello de Ferrol, en 1986). No campo da narrativa, a novela Cuando estalló la noche. El enemigo no sospechaba, foi finalista del Premio Literario Fernando Arenas Quintela 2021; e La noche decisiva. El regreso de Margaret Laugton foi gañadora del Premio Literario Fernando Arenas Quintela 2023. No 2022 foi coordinador local da exposición Cidades no Tempo: Ferrol.

ROTEIRO POLA RÍA DE FERROL
Antes de embarcar na lancha imos deternos en comentar algúns dos lugares máis representativos do barrio de Ferrol Vello, o primeiro núcleo de poboación da cidade: a rúa do Castro coa orixe no castro marítimo, a rúa do Espíritu Santo na orixe do Camiño Inglés e as vivendas mariñeiras de balconada de madeira, A Cortina, como parte do muro defensivo do Arsenal militar e a Sala de Armas, emblema da arquitectura neoclásica do século XVIII.Ao longo do periplo marítimo imos falar da configuración xeográfica da ría como determinante na elección da Base Naval do noroeste peninsular no século XVIII. E tamén haberá tempo para A Graña (de primeiro arsenal e Estaleiro Real a partir de 1726 a Base Naval), a polvoreira do Vispón, as fortalezas defensivas dos castelos de San Felipe, San Martiño e A Palma, as baterías defensivas de San Carlos, San Cristovo, Cariño, Viñas, Caneliñas, Prioriño Chico e Doniños e, por suposto, Mugardos.

Ler máis
InesAlvarezVilla

Inés Álvarez Villa

Inés Álvarez Villa é unha narradora bilingüe que, hai máis de dúas décadas, deixou a súa Asturias natal e trasladouse a Irlanda. Tras uns anos, estableceuse en Edimburgo, onde aprendeu o oficio da narración no Scottish Storytelling Centre como alumna de Janis Mackay e David Campbell. Agora, como membro do Scottish Storytelling Forum, Inés conta contos de España, Escocia e de todo o mundo, incluíndo, en ocasións, relatos da súa autoría. Apaixónanlle as historias que nos convidan a ver as cousas desde unha nova perspectiva e que espertan o abraio. Presentou os seus espectáculos no Scottish Storytelling Centre, o Edinburgh International FRINGE Festival, o Way Word Festival de Aberdeen e o Edinburgh Horror Festival. Os seus dous últimos espectáculos, Don Quixote Rides Again (2023) e The Dream of Al-Andalus (2024), foron comisionados polo Scottish International Storytelling Festival, onde se estrearon con gran éxito de público e crítica.

POR LOS CAMINOS DEL NORTE: UN PUENTE DE CUENTOS ENTRE TRES TIERRAS CELTAS | Adultos | 60 min
Inés Álvarez chega desde o seu fogar en Edimburgo para contar contos tradicionais e compartir experiencias persoais que se entrelazan, explorando os vínculos culturais e emocionais que atopou no seu periplo vital por terras asturianas, irlandesas e escocesas.
Este espectáculo é unha celebración do poder da narración para crear pontes que nos unen a través do tempo, as fronteiras e os mares.

ESCOCIA DE CUENTO | Familiar | 60 min
Selección de contos tradicionais do rico folclore escocés. Estes contos están poboados por seres máxicos tan fantásticos e poderosos como as paisaxes que habitan nas pequenas vilas, os suaves outeiros ondulados e os verdes vales de Escocia e das illas británicas.

Ler máis
Inma Soto - Miguel Muñiz

Inma Soto

Inma Soto é unha educadora ambiental de Ourense e afincada en Miraz (Xermade) dende hai seis anos. Leva máis dunha década traballando na sensibilización ambiental a través de charlas ou roteiros guiados e interpretados. No 2022 publicou con por Clara Cerviño, ilustradora científica e bióloga, o libro ‘Xela a superheroína de aldea’. Esta obra amosa as vantaxes de vivir na aldea, pon en valor os recursos que existen no noso territorio e quere que todas as nenas e nenos sintan fachenda do seu patrimonio natural e cultural.

Xela a superheroína de aldea | Público infantil e familiar | 45 min

Na aldea hai unha chea de aventuras desexando ser vividas. Calza as botas, explora a natureza que te rodea e quererás coidala sempre.

Ler máis
Guti

José Luis Gutiérrez ‘Don Guti’

‘Guti’ é gaiteiro, cantador, bailador e sobre todo contador de historias. O feito de chegar ao conto como parte dun traballo máis amplo dedicado desde hai moitos anos á etnografía fíxolle preparar un espectáculo no cal procura cinguirse ao que estritamente aprendeu en longas veladas de cociña e sobremesa nas vilas de Zamora, León e Salamanca, principalmente. Todos os contos e romances que usa foron recollidos directamente de narradores tradicionais, na súa maior parte anciáns do mundo rural cos que compartiu moitos bos intres. Así se procura conservar o carácter dialectal de cada narración así como a atmosfera que envolvía ao narrador tradicional, carente de artificios nun mundo sen tele nin radio. O conto téntase transmitir en toda a orixinalidade que o público e o espazo de narración permiten asumindo o salto que supón para a mesma narración o pasar dun fogar aceso ou dun portal dunha casa no verán nun pobo a un escenario e ante un público que en moitos casos perdeu o seu referente rural. ‘Guti’ traballou principalmente na contorna rural tentando dalgunha maneira de restablecer a cadea de comunicación-transmisión de cultura oral rota pola condena dos anciáns ao silencio nunha sociedade dominada polo que se repite desde o televisor. Polo seu espectáculo A pelo recibiu no 2015 o Premio de Interpretación Masculina na XII Edición dos Premios Moretti de Teatro.

Historias de filandar | Público adulto
Neste espectáculo o romance e o conto tradicional vanse zarrapicando da xeografía, da vida das cociñas, dos traballos do campo, das historias de vida de cada informante, e de cada vella que entra e sae do escenario da man deste zamorano. Funciona como un exercicio de agradecemento a quen lle regalou o testemuño dun mundo oral, e aspira a ser, para quen escoita, unha volta ao tempo feliz no que a palabra do vello era necesaria

Ler máis
Larraitz Urruzola

Larraitz Urruzola

Larraitz Urruzola é actriz e titiriteira desde 1989. Nestes 35 anos de traxectoria profesional, fundou e formou parte das compañías Teatro Buratini e Teatro Babaluva, e colaborou en proxectos doutras entidades como Fantoches Baj, Os monicreques de Kukas, Os Quinquilláns, Cachirulo, Urgu y Bluff Teatro do Liló, ou Excentricas, entre outros. Desde 2013, xa en solitario, está á fronte de Larraitz Urruzola Producións Artísticas, acadando grande éxito coas montaxes O Crebanoces, A viaxe de Rosalía, Dona Barriga Verde e Fábulas da montaña. A súa compañía é un proxecto persoal que ten como piares a propia actriz, a súa capacidade narrativa, os títeres tradicionais, os contidos con perspectiva feminista e as protagonistas femininas como Rosalía de Castro, Concepción Arenal ou Dona Barriga Verde. Todos estes elementos diferenciais amosan unha aposta clara por visibilizar a pegada dos referentes femininos nas artes e no activismo social. Como membro da Asociación Cultural Morreu o Demo, traballa en diversas accións formativas e de sensibilización para a recuperación do títere tradicional, asumindo tamén o labor de responsable de produción do Festival Titiriberia.

HISTORIAS DE IDA E VOLTA | Familiar (+4 anos) | 45 min

Neste repertorio Larraitz compartirá historias que foi descubrindo no seu percorrido vital entre a súa Euskal Herria natal e Galiza. Un paseo emocional de ida e volta con cosmovisión feminista. Contos populares, mitoloxía e tradicións de ambas identidades culturais.

Ler máis
Retrato Laura Escuela © Aarón S. Ramos

Laura Escuela

Laura Escuela (Tenerife, 1984) é narradora oral profesional e especialista en literatura infantil. Conta contos desde o ano 2009 e ten participado en numerosos festivais de narración das Illas Canarias, así como en diversos circuítos e festivais da península, e tamén en Chile, Perú e Escocia. Leva a cabo a xestión e execución de varios proxectos culturais e educativos para fomentar o achegamento da infancia e das familias aos libros e á literatura oral. Rodeada de mar por todas partes, di que a palabra é como un barco que achega, como un faro que guía, como unha beira á que regresar.

Meu mar | Con Caxoto
Un espectáculo de narración onde dúas beiras se atopan
Desde a illa ata a península, Meu mar propón unha travesía emocional e poética na que dúas voces —unha canaria e outra galega— se deixan levar polas correntes para atoparse no territorio común das historias.
Neste encontro íntimo, o mar é máis que escenario: é memoria compartida, é ponte e é espello. Laura e Caxoto, cunha voz enraizada nas súas terras pero aberta ao diálogo, fían contos que cruzan océanos e nos levan por camiños de salitre, vento e palabra viva.
Meu mar é unha homenaxe á oralidade como canle de encontro, á identidade que flúe, e á forza das historias que se contan desde as súas orixes pero sen fronteiras.

Ler máis
Lorena Pinheiro

Lorena Pinheiro

Nacín en Meder nunha casa grande con tenda e bar, chea de xente noite e día. Alí aprendín a aplicar o método da miña avoa Saladina: escoitar as últimas novidades sucedidas na parroquia, para poder captar toda a atención da familia nos xantares dos domingos. Cos anos decateime que perfeccionando o método da miña avoa podería vivir do conto sendo eu mesma, contando o que me conmove, contando dende o lugar que ocupan as de abaixo. Sendo unha das novas voces do panorama da narración oralgalega, teño contado no Festival Falando a Boca Chea da Coruña, no Falar por Falar de Pazos de Borbén, no Festival Atlántica, no Sete Falares, no programa da TVG Luar, na Casa das Conchas en Salamanca, no Entre Verbas, en centros de ensino, bibliotecas e nun bo feixe de centros culturais. Formo parte do colectivo de narración oral NOGA dende os seus comezos e complemento a narración oral co proxecto de intervención comunitaria Pensatempos.

CUCÚ TAPA O CU | Familiar (+3 anos) | 60 min

Obradoiro familiar cheo de xogos e enredos da noso patrimonio cultural inmaterial como son os contos, trabalinguas, adiviñas, recitados, cantiga e bailes de roda gardados na memoria das persoas máis vellas.

Sesión chea de ritmos, rimas e recordos que viven en nós dende incluso antes de nacer como é o pun, pun do corazón xestante. Nesta actividade as familias poderán adquirir ferramentas parabrincar coas crianzas en calquera contexto e lugar. A lingua é o xogo máis accesible e versátil.

Actividade recomendada para familias con crianzas a partir de 3 anos. Adaptable a grupos de maior idade.

Ler máis
Loreto Socorro (FOTO Natasha Bauhaus)

Loreto Socorro

Loreto Socorro é narradora oral, canaria e apaixonada polas historias da vida. Naceu en Telde, Gran Canaria, e medrou entre o mar e o campo, rodeada de voces mariñeiras, pescadoras e labregas que lle transmitiron adiviñas, romances e contos tradicionais. Formada en Turismo e Educación Infantil, foi no ano 2019 cando, grazas a un taller con Pep Bruno, iniciou o seu camiño como narradora oral profesional. Desde entón, Loreto non deixou de formarse con mestras e mestres como Victoria Siedlecki, Momi Ogalla, Félix Albo ou Ana Griott, nin de contar en espazos diversos: bibliotecas, colexios, festas populares, festivais insulares e mesmo hospitais. Durante a pandemia levou contos ás pantallas, aos teléfonos e ás ondas, participando en proxectos como Cuentos para acompañarnos ou os Tagorales de cuentos. Na actualidade, forma parte do proxecto Cuentos que sanan no Hospital Materno Infantil de Las Palmas, levando alento e fantasía a crianzas e familias hospitalizadas. A súa voz mantén vivas as historias das mulleres da súa familia, as piteras de Pino Santo Alto, que sabían traballar a fibra da pita coa mesma destreza coa que Loreto fía palabras e emocións. Conta contos tradicionais, literarios, en castelán, inglés e co apoio de obxectos. Pero sobre todo, conta para lembrar e para acompañar.

CROCODILO | Público familiar (+4 anos) | 50 min
Dun ovo pode saír un pitiño… ou un crocodilo! Nesta sesión chea de humor e tenrura, Loreto Socorro convídanos a escoitar contos que celebran a diversidade e a importancia de aceptarnos tal e como somos. Con rimas de mans e moita participación, Crocodrilo é unha proposta divertida e agarimosa para gozar en familia.

BONDADE | Público adulto e adolescente
Hai silencios que agochan xestos pequenos, e xestos que agochan mundos enteiros. En Bondade, Loreto Socorro fía historias nacidas do mar e do campo de Gran Canaria, relatos de xente común que escolleu –ou non puido deixar de escoller– a xenerosidade como camiño.
Contos que preguntan sen dar resposta: nace a bondade ou faise? É entrega ou defensa? Un espello ou un desexo? Nesta sesión íntima, as palabras acariñan a memoria das mulleres e dos homes que, con mans caladas, fixeron do coidado un acto de rebeldía.

Ler máis
Luis Prego e Samuel Soto - FOTO Carlos Carballeiro

Luis Prego e Samuel Soto

Luís Prego é mestre de baile e música tradicional dende 1989. Estudoso e investigador do folclore tradicional galego. Autor dos libros Para cantar e bailar (Ed. do Cumio, 2008), e Xogos musicais (Ed. do Cumio, 2013). Creador e administrador do grupo de Facebook Baile e música de Galiza e da páxina Un punto ao día con Luís Prego. Fundador e primeiro director do grupo O Fiadeiro de Vigo. Director dos grupos Albendeira, Tralovalo e Adonairare, entre outros. Director do Orfeón Mariñeiro do Berbés (da A.VV. do Casco Vello de Vigo). Ex director dos grupos Brincadeira de Santiago de Compostela e A Buxaina de Vigo. Membro do grupo de música folk Ardentía. Ao longo da súa traxectoria ten impartido cursos e obradoiros de música e baile tradicional en numerosos centros galegos da diáspora: Arxentina, Perú, Brasil, Francia, España e Portugal. Na actualidade continúa a súa actividade docente nas disciplinas de gaita, requinta, acordeón, percusión, baile tradicional, canto tradicional e canto coral. Samuel Soto, multiinstrumentista e compositor nacido en Quiroga (Lugo). Mestre de corda e canto membro de grupos coma Sondeseu, Ardentía, Manoele de Feliza Isidro Vidal e músico e corista do Proxecto Prende no Colo xunto a Luis Prego. É un apaixonado da música tradicional e gústalle moito compoñer. O amor vénlle xa desde pequeno cando, tiña que plasmar en canción as experiencias que o emocionaban.

Xogos musicais | Nenos 3-6 anos | 45 min
Obradoiro que achegará cantigas, recitados, danzas e xogos cantados e bailados para iniciar aos cativos e cativas nas melodías e ritmos tradicionais, traballando a psicomotricidade, o sentido do ritmo e desenvolvendo unha actividade musical en grupo.
As cantigas estarán acompañadas por música en directo, presentando aos participantes os diversos instrumentos empregados.
Con Samuel Soto.

Prende no colo | Bebés (0-3 anos) | 45 min
Sesión musical para aprender cantigas, cantos de berce, xogos de dedos, recitados e outras pezas pensadas para iniciar as crianzas na linguaxe, no ritmo e na melodía.
Con Samuel Soto.

Ler máis
manuel

Manuel Gago

Manuel Gago (Palmeira, Ribeira, 1976), é xornalista, escritor e comisario de exposicións. É director de culturagalega.gal, a plataforma de divulgación cultural do Consello da Cultura Galega e profesor na Facultade de CC. da Comunicación da Universidade de Santiago de Compostela. Os seus últimos libros son a novela Nus (Xerais, 2021) e O sangue das pantasmas (Festival Atlántica e Libraría Couceiro, 2020). A súa última exposición é Galicia, un relato no mundo (Museo Gaiás, 2019). No ámbito da divulgación científica e cultural mantén colaboracións radiofónicas na Radio Galega e columnas en La Voz de Galicia, El Progreso e Diario de Pontevedra e é membro dos grupos de investigación en Novos Medios da USC e Romanarmy.eu.

MAPA DE SERES MÁXICOS DO REINO DE GALICIA | Adultos | Con Rafael Quintía

Plasmar nun mapa de Galicia unha escolma do rico imaxinario tradicional galego, cheo de seres máxicos que ás veces se estenden por toda a xeografía, outras están apegados a un antigo sitio arqueolóxico ou accidente xeográfico e nalgúns casos xa morreron, e deles só fica a súa memoria na antiga documentación. Ese é o obxectivo do mapa “Seres máxicos do reino de Galicia”, un póster que quere contribuir a amosar a diversidade de figuras míticas da nosa cultura e axudar a que sexan coñecidas e difundidas polas novas xeracións.
O mapa, guionizado por Manuel Gago e ilustrado por Leandro Lamas, será presentado por Manuel Gago, acompañado polo antropólogo Rafael Quintía, quen amosará a cultura material que a sociedade tradicional galega vinculaba con algún destes seres.
Con antelación á propia presentación, convidámosvos a un paseo por Compostela cos conferenciantes, para coñecer a pegada da fantasía e dos seres fantásticos na cidade de Santiago.

 

 

Ler máis
Manuel Santos

Manuel Santos

Manuel Santos Estévez é arqueólogo e doutor en Historia pola Universidade de Santiago de Compostela. Especialista en arte rupestre e arqueoloxía da paisaxe, desenvolve a súa investigación no Instituto de Ciencias do Patrimonio (Incipit-CSIC). A súa traxectoria destaca polo estudo dos petroglifos galegos e a súa relación co territorio, a memoria e a paisaxe sagrada. Participou en proxectos internacionais e publicou numerosas obras sobre a construción cultural da paisaxe en Galicia.

A MEMORIA MILENARIA DOS PETRÓGLIFOS

No marco do Festival Atlántica, Santos Estévez ofrecerá unha actividade especial centrada nos petroglifos de Bouza Badín, situados en Dodro. Estes gravados rupestres, declarados Ben de Interese Cultural, con deseños xeométricas e figuras zoomorfas, destaca polo seu emprazamento sobre o val do río Ulla e por conservar tradicións orais cuxa orixe podería estar na Prehistoria. A actividade incluirá unha visita guiada ao sitio arqueolóxico, onde o investigador explicará o contexto histórico e simbólico destas manifestacións artísticas.

Esta proposta busca achegar ao público a riqueza do patrimonio arqueolóxico galego, promovendo a súa valoración e conservación.

Ler máis
Margarita Sánchez Yánez

Margarita Sánchez Yáñez

Licenciada en Historia pola universidade de Salamanca. Na actualidade é profesora xubilada. Escribe habitualmente en Estudios Mindonienses dende a súa fundación e colabora en diferentes revistas e publicacións. É autora dos seguintes libros: Historia del culto cofradía y santuario de Nuestra Señora de las Angustias de Ferrol, O romance da urca de Santo Antón, con Ramón Mariño e Damián Suárez, La concatedral de San Julián. Actualmente prepara o terceiro volume da historia de San Sadurniño e un novo traballo sobre a igrexa de San Xiao.

FERROL NA HISTORIA: A SÚA IGREXA DE SAN XIAO
Partirase dun punto entre o peirao e a praza pública. Salientaremos a feitura de Ferrol nos arredores de 1750, as rúas e o lugar onde estaba a igrexa vella e o porqué se destrúe. Seguiremos por Circunvalación ata chegar á igrexa concatedral de San Xiao. Comentarase o solar, a súa construción, as correspondencias entre o exterior e o interior e analizarase o interior nos seus detalles arquitectónicos, decorativos e simbólicos e outros detalles daquel tempo, ata a precipitada bendición da obra en 1772.

Ler máis
Lugo. Centro Cultural O Vello Carcere. Actuacion de Maria da Pontragha y Lois Perez durante el Festival Atlantica de narracion oral.

María da Pontragha

María da Pontragha é o alcume de María Iglesias, unha educadora e antropóloga que dende sempre mantivo un vínculo moi forte coa tradición oral, tanto a través da música coma da palabra en si. No 2009 comezou a súa andaina no mundo da narración centrándose na recuperación e actualización das historias populares e de tradición oral e cun gusto especial polas historias que se centran nas mulleres do país. É ademais percusionista e vocalista nos grupos Bouba e Lévedo, e vocalista no grupo Sacha na horta.

COA PALABRA NA BOCA | Adultos | 60 min
A través da palabra e a música de tradición oral percorreremos historias que falan da xente, do amor, da liberdade e da desobediencia, porque somos un pobo que discrepa e temos unha peculiar forma de enfrontrarnos á vida e á morte. Historias de disidencias cheas de heroínas que non existen nos libros e heroes sen nome.

Ler máis
Miguel-Gouveia

Miguel Gouveia

Miguel Gouveia nace tirsense, cun par de costelas durienses, e conta e le en voz alta desde que, en 2001, pequenas criaturas o apelidaran de profesor. En 2008, a medias coa súa cara-metade, crea Bruaá Editora e abandona o ensino para tornarse mestre de obras, dedicándose a tempo enteiro á edición, tradución, lectura en voz alta e narración oral. Como lector sonoro, preséntase en bibliotecas, escolas, librarías, asociacións e festivais cos “Concertos de lectura”, designación prestada do escritor brasileiro Rubem Alves. Mentres, o contador de historias traballa cun repertorio construído en grande parte a partir da tradición oral portuguesa e de recollas persoais. Actualmente é tamén libreiro na Bruaá / Libraría do Convento, en Coimbra, onde ocasionalmente presenta os “Concertos de Lectura” para adultos e sesións de contos para os máis novos. Vive na Figueira da Foz, municipio no que organiza o encontro “Tintim por Tchim-Tchim”, onde os contos se xuntan ao viño. E ben ou mal contado, este conto está acabado.

VÉNME AO BICO UN CONTO | Adultos
Todos temos necesidade de escoitar e contar historias, pois é con elas que damos forma á complexidade da vida, restauramos a orde coa imaxinación, compartindo experiencias, escoitando ao outro, criando empatía e recuperando a esperanza no individuo e na comunidade.

O feito de contar e oír historias é, así, unha experiencia única, renovada constantemente pola complicidade entre quen conta e quen escoita.

Miguel Gouveia chega da Figueira da Foz, e trae “no bico un contar”. Un contar que mana da súa boca tan fresco, coa palabra tan viva, como chega a auga á bica da fonte. “Veume á bica un conto” como di Miguel, neste dito portugués é iso mesmo: un momento compartido en que teceremos a medias unha trama feita de palabras e silencios, que fai dos contos unha poderosa ferramenta do pensamento e da imaxinación.

Ler máis
Nuria Vázquez

Nuria Vázquez

Son Nuria Vázquez, teño 22 anos e nacín na Coruña. Sempre fun unha rapaza tímida, pero con moito que contar: falaba tanto que me chamaban “o loro” (aínda que non por elección propia). Desa fala incesante naceu o meu amor pola palabra, que medrou nas clases de teatro ás que me levou miña nai. Foi aí onde descubrín o pracer de contar e a forza das historias herdadas dos meus avós. Hoxe estou en 3º de Interpretación Textual na ESADg de Vigo e dou os primeiros pasos como narradora oral, sen esquecer aquela voz que me arroupaba en contos na infancia. Quero contar para manter viva esa memoria: a da voz que coida, que une e que transforma.
Ler máis
OSWALDOFELIPE

Oswaldo Pai

Oswaldo Felipe autodefínese como un “cósmico da lingua”. É actor, contador de historias e afeccionado á fotografía. Membro da PAI (Promotora de Acción Infantil) desde 1989 onde participou en numerosos proxectos de teatro de rúa e de sala. Entre os seus espectáculos figuran unipersoais como Cuentos colorados e Historias de la lengua floja, pero hainos tamén de teatro de monicreques e obxectos como Debajo un telón. Con Coro Cocó comeza a incorporar elementos robóticos, evolucionando ata crear en 2018 Artilogios, un espectáculo que aúna poesía e robótica. Desde o 2012 participa en espectáculos de divulgación científica da PAI como Un salto de gigante por mor do cal se mergulla na astronomía e na astrofotografía. Puxo en marcha Noches de Star Mirando, actividades nocturnas de observación nas que combina a explicación do ceo a primeira ollada con proxección nunha pequena pantalla de imaxes en vivo captadas polo telescopio, mitoloxía e música en directo.

ARTILOXIOS | Familiar (+8 anos) | 60 min
Artiloxios son dispositivos para un eloxio poético. Un remexido que se acompaña de artefactos electrónicos e mecánicos que marcan o ritmo ao actor.

Está, por exemplo, o grafitófono, que solfexa a resistencia eléctrica dun debuxo ao carboncillo. E o susurrófono, un fonocaptor pregoeiro do dixomedíxome. Ou o ascensor, un artiloxio ascensonórico evocador de alturas. pero hai moitos máis, todos eles para acompañar poemas de Maria Elena Walsh, Federico García Lorca, Gloria Fuertes, Gerardo Diego, Elsa Bornemann, Antonio Rubio… e de Oswaldo Felipe.

GARBEO CÓSMICO | Familiar (+6 anos) | 60 min
Garbeo cósmico é unha charla xograresca de introducción á astronomía a través da imaxe.
Un paseo cósmico-cómico que fala do ceo nocturno, do que se ve a través do telescopio e tamén do que non se ve. Un espectáculo onde se mesturan a poesía, a narración e o teatro e a xograría.

Ler máis
Pablisimo

Pablo Sánchez ‘Pablísimo’

Pablísimo é unha compañía especializada en narración oral, teatro de animación á lectura e teatro infantil creada polo actor, dramaturgo e contador de historias Pablo Sánchez. Os seus espectáculos, de pequeno e mediano formato, toman sempre como base a literatura infantil a través de contos clásicos, contemporáneos, e contos de creación propia. Pablísimo leva producidos máis de vinte espectáculos misturando neles monicreques, música en vivo, teatro de sombras, video e narración oral. E ten participado en diferentes mostras e festivais.

CABICIVAI | Familiar (+3 anos) | 45 min

CABICI VAI SUBINDO E BAIXANDO
CA BICI VAI DE ACÓ PARA ALÁ
CA BICI VAI CARRETANDO AS HISTÓRIAS
CA BICI VAI A GOLPE DE PEDAL

CABICIVAI é un espectáculo sobre rodas, unha bicicleta, un Kamishibai e tres caixóns dos que pode sair calquera cousa!!

Ler máis
Paco Nogueiras

Paco Nogueiras

Paco Nogueiras é un músico convertido a actor e un actor convertido en músico. Ao longo da súa traxectoria profesional, pasou por diversas formacións teatrais e musicais que o levaron a escenarios nacionais e internacionais. Combinou este labor coa de monitor de teatro e compositor para espectáculos entre os que cabe destacar a realización da banda sonora da serie infantil emitida na TVG ‘Planeta fantasía’. Os diferentes rexistros de Paco Nogueiras convérteno nun ser de espectáculo “todoterreo” capaz de afrontar retos de calquera tipo.

Son animal  | Infantil | 45 min

O novo espectáculo de Paco Nogueiras está adicado aos animáis máis cercanos e aos seus sons convertidos en divertidas cancións.

Moi preto de nós viven toda clase de animais. Hainos grandes, pequenos, con pelo, plumas, cornos, rabo, con catro patas, dúas… ningunha. Todos diferentes e especiais, todos marabillosos. E todos… co seu son.

O bruar dunha vaca, o miañar dun gato, o ladrar dun can, o cacarexar dunha galiña, ou zunido do mosquito convértense en divertidas cancións da man de Paco Nogueiras. Cancións que nos levan polo mundo a través de diferentes estilos musicais: dende un aire portugués aos ritmos do leste de Europa, dende unha balada acústica a un animado rock & roll, dende unha fanfarra circense ate unha melodía de influencias andinas.

Preparémonos para cantar como animais, pois o gran son dos nosos amigos animais está a piques de comezar a soar.

Ler máis
Pakolas

Pakolas

Paco Cerdeira (músico, compositor e produtor) leva adicándose ao público infantil dende xa fai mais de 13 anos, que comezou os seus pasos como membro de Mamá Cabra (grupo de música didáctica infantil en galego), do que participou nos seus traballos durante mais de 10 anos continuadamente, sendo eixo principal dos espectáculos desenvolvidos en coles, teatros e auditorios, librerías, bibliotecas, feiras do libro, etc. No ano 2014 decide formar a súa propia banda de música infantil, dada a súa longa traxectoria neste eido profesional, e nace así A Gramola Gominola, editando así o seu primeiro traballo en Libro-Cd como o Autor en Marzo de 2015, por parte da Editorial Galaxia. Crea cancións para un proxecto musical totalmente diferente ao visto ata ese momento, tendo como eixe central o Rock and Roll, explorando e mostrando moitos estilos da música contemporánea ligados ao rock, e sendo unha proposta didáctica para os máis cativos da casa. No 2017 edítase o segundo traballo da banda (homónimo) “Cancións para Desafinar”, de novo con ED Galaxia, no que nos convidan a todas e todos a rockear, e no ano 2019 publica o seu terceiro traballo, “Bravas. O rexurdir da Luz” cun espectáculo que xa está a percorrer Galicia con gran acollida entre o público. Os recoñecementos públicos de A Gramola Gominola logo chegan, estando nomeados aos Premios Galegos da Música Martín Códax na categoría Música Infantil, nos anos 2016 e 2017, e acadando o premio no ano 2018 No ano 2015 comeza a traballar no seu proxecto persoal en solitario, Pakolas, e nace así unha nova proposta para espectáculo individual. Segue traballando así con letras e composicións propias e mergullándose no mundo dos contos. O seu primeiro libro-cd en solitario, do mesmo título que o seu nome, “Pakolas” é editado pola Ed Galaxia (Sonárbore) en Novembro de 2017, co respaldo do Colexio Profesional de Logopedas de Galicia (CPLGA). Son 10 composicións, no que tamén trata de traballar a música dende unha nova perspectiva logopédica, non so de contar historias e contos e interpretalas músicas nos espectáculos. En 2020, e na mesma colección Sonárbore, sae editado este seu segundo libro-disco titulado “Ramona Órbita. A dona do tempo”.

A Ramona pequena | Público familiar | Concerto e contos
Contaremos e cantaremos a historia da Ramona pequena. A máquina do tempo leva a Ramona a súa infancia, Vivimos así unha nova aventura didáctica e rockeira rebordante de imaxinación e aprendizaxe.
Corría o ano 1967 no Courel e Ramona contaba con 6 aniños. Era unha nena movida por constantes inquedanzas, cunha mente esperta e imaxinativa. Adoraba perderse entre as páxinas de Xulio Verne, A volta ao mundo en 80 días, 20 mil leguas de viaxe submarino, Viaxe ao centro da terra e sobre todo un que lle espertaba a mais grande das curiosidades, Da terra á lúa, que lía unha e outra e outra vez. A Lúa era para ela unha fonte imparable de preguntas sen resposta: que tipo de leiras habería nela? Poderíase cultivar na súa superficie? Habería auga? Viviría alguén aí? Saberían, ou polo menos entenderían o galego? Sería mais grande que o Sol?
Moitas personaxes poderedes coñecer neste novo espectáculo, como a profe Lupe, que sempre escoitaba atenta as dúbidas da pequena, ou á súa amiga furona Nora, coa que consigue viaxar ata a Lúa! Con estas e outras personaxes chegaremos á fin desta viaxe, que nos ensina que a imaxinación non ten límites, a nosa cabeza é un taller de ideas onde os soños poden tornarse realidade.
Un espectáculo para compartir coas máis pequenas e coa familia. Pakolas tamén incluirá nesta montaxe algún dos seus éxitos anteriores dos libros Pakolas e Ramona Órbita, a dona do tempo.

Ler máis
paula_bn

Paula Carbonell

Paula Carbonell é narradora e escritora con ampla experiencia como contadora de contos, conferenciante e formadora. O seu libro Gallito Pelón foi incluído na lista White Ravens 2014; El más rápido foi premio Fundación Cuatrogatos 2017; recibiu o terceiro premio na Feira de Ilustración dos Emiratos Árabes 2017 e foi finalista en 2017 do *The Golden Pinwheel Young Illustrators Competition* na Feira do Libro Infantil de China (CCBF) en Xanghái. Valentina ten dúas casas e El pollo Kiriko foron seleccionados pola OEPLI entre os mellores libros de 2017. Premio *TodosTusLibros* 2024 ao Mellor Libro Xuvenil por NO. Dirixe a colección Artefactos na editorial Libros de las Malas Compañías.

MAL OU BEN DE AMORES? | Público adulto
Do amor, as súas infidelidades, argalladas e outros mesteres…
Amores haber hai: filiais, paternais, maternais, fraternais, maritais e mesmo extramaritais. Sofres, gozas, padeces, amoleces, quédache cara de espanto, de santo, de pedra, de fera, de idiota e ás veces ata dás a nota.

AGORA DESPOIS | Público adulto
Que chega despois do despois? Porque despois do agora, chega o agora, despois.
Un agora vou, un logo cóntoche, un estou niso, que xa estou, que xa chego, que si, que si… –e mentres, o tempo escapa…– que agora logo!

INESPERADAMENTE | Teatro para adultos
É un espectáculo teatral sobre poetas hispanas e latinoamericanas e o seu verso. Unha homenaxe a aquelas que marcaron a historia da literatura coa súa poesía e as súas historias.

UN NENO, UN CAN, UN GATO E UN PITO | Público familiar e infantil
O pito Kirico camiña, un can e un gato xogan, as miñas historias voan… ás veces contigo, outras con eles. Ven que cho conto.

DIVINOS ANIMAIS | Familiar e infantil
Enchéuseme a maleta de animais divinos con divinas historias. Coñécelas? Non? Pois ven que as contamos.

POMBAS, POEMAS E CONTOS | Bebés
Para espertar, bicos, no paseo, cóxegas, para comer, retrousos, para a sesta, un poema. E despois de xogar, merendar, cear… a escoitar versos, arrolos e contos.

Ler máis
PavisPavos

Pavís Pavós

Pavís Pavós formouse como grupo de contacontos para público infantil no ano 1996 en Pontevedra. Traballa principalmente en Galicia con contos en galego e tratando de recuperar cantos, contos, adiviñas, refráns, fraseoloxía e xogos propios da nosa tradición. Tamén inclúen nos seus espectáculos contos de nova creación e formatos contemporáneos. Por outra banda, a compañía adícase o labor da recuperación da oralidade e entre a súas tarefas tamén está a de recuperar as versións orixinais dos contos clásicos para que non desaparezan. Pavís Pavós está formado por Tareixa Alonso e Xacobe Rodríguez.

Contos para orellas abertas | Infantil (+4 anos) | 50 minutos

Sesión de contos marabillosos para público a partir de 4 anos. A sesión ten unha duración de 50 minutos.

Ler máis
Quico Cadaval - FOTO Miguel Muñiz

Quico Cadaval

Nace en Ribeira, na Ría de Arousa, onde Deus apoiou o dedo anular no seu día de descanso (o sétimo). O feliz natalicio produciuse no ano catro a.m.m.m. (antes da morte de Marilyn Monroe) nunha taberna, na que creceu. Na súa infancia conviviu con mariñeiros que extraían maxicamente bacallaus salgados dos seus pantalóns, quinquilleras que revelaba a berros a orixe da vida mentres devoraban carne asada e anciás que conseguían mexar de pé con precisión de cirurxiáns. Polo modo que ten de falar de si mesmo parece que non ten avoa, pero a tivo e nótaselle moito. Foi educado por un profesor entusiasta dos castigos físicos e da escritura barroca, na actualidade cronista local da cidade de Ribeira. Na súa época universitaria descoidou os seus estudos de arte para coquetear co amor, a política e a droga. Recibiu moitas críticas dos seus amigos "junkies" polo consumo inmoderado de drogas brandas e mostos fermentados. Dirixiu espectáculos de teatro coa presenza de orfas de fillos, quinquilleras, viúvas de carpinteiro, traficantes de toneis, palilheiras-macho, inmigrantes ilegais e xitanas vingativas. Escribiu pezas de teatro protagonizadas por traficantes mudos, deusas, piratas (sexo feminino), ociosos, aristócratas pintores, músicos ambulantes e vendedoras de amor ao pormenor. Por se isto fose pouco, é omnívoro.
Nado em Ribeira, na Ria de Arousa, onde Deus apoiou o dedo anular no seu dia de descanso (o sétimo). O feliz natalício teve lugar no ano quatro a.m.M.M. (antes da morte de Marilyn Monroe) numa taberna, na que medrou.
Ler máis
rafael-quintia

Rafa Quintía

Rafa Quintía é unha das voces máis singulares da antropoloxía galega contemporánea. Cunha mirada lúcida e fondamente comprometida coa cultura do país, leva anos explorando e narrando o imaxinario galego dende múltiples frontes: a investigación, a divulgación, a docencia e a creación audiovisual. Nado en Vigo en 1971, é licenciado en Antropoloxía Social e Cultural e en Ciencias Económicas, e conta cun mestrado en Educación Secundaria. Dirixe a empresa Ab Origine, especializada na posta en valor do patrimonio inmaterial, e exerce como profesor na UNED. A súa obra escrita abrangue máis de trinta libros, nos que se mergulla na mitoloxía, o simbolismo, a relixión popular e as crenzas tradicionais galegas. Tamén é autor de documentais que exploran rituais, festas e paisaxes culturais de Galicia, combinando sensibilidade estética e rigor académico. Premiado en diversas ocasións —entre outros, co Ramón Piñeiro de Ensaio ou o Vicente Risco de Ciencias Sociais—, exerce como presidente da Sociedade Antropolóxica Galega e destaca como un dinamizador activo do coñecemento popular e do patrimonio invisible. A súa participación no Festival Atlántica é unha oportunidade para escoitar como a tradición cobra nova vida cando se conta dende o respecto, a paixón e o coñecemento profundo.

NO PAIS DAS COUSAS MARABILLOSAS 
O antropólogo Rafa Quintía convídanos a descubrir o fascinante mundo dos amuletos galegos nunha sesión moi especial onde se mesturan maxia, menciña popular e narración oral. “O mundo dos amuletos na cultura popular galega” non é unha charla ao uso: é unha viaxe chea de contos, lendas e saber tradicional. Acompañarémolo nunha sesión onde cada historia nos conecta co coñecemento ancestral herdado dos nosos devanceiros. Rafa ten o don de facer que escoitar sexa lembrar: rescata o que fomos e fainos rebuscar nas nosas memorias, cun estilo ameno, próximo e apaixonado. Un encontro para gozar, sorprendernos e recoñecer a forza da tradición que aínda vive en nós.

Ler máis
Simone

Simone Negrin

Galicia e Nápoles teñen máis en común do que podes imaxinar: a lingua, os conxuros, a relación coa morte... Se cambias a pizza margarita por unha empanada de xoubas, a coincidencia é total. É o que defende Simone Negrin, nado e criado en Italia, curtido e adobado en Galicia, agora enlatado en Madrid: un raro exemplar de italiano con acento galego. Foi actor, director, guionista, presentador, improvisador, árbitro de fútbol e ensinante de xesticulación italiana. Conta historias costumistas, divertidas e conmovedoras: como o neorrealismo, pero en cor.

FARE LE CORNA | Adulto
En Italia adoitan “fare le corna” ou “toccare ferro” para botar lonxe a mala sorte.

E iso que moitos italianos cando lles preguntas “Sei superstizioso?” prefiren non dar unha resposta directa e recurren a Peppino de Filippo, gran actor do século XX: Non è vero ma ci credo!

As historias deste espectáculo poden aclarar ou non a cuestión, mais con elas imos pasar un tempo protexidos á italiana, que asemella moito á nosa.

Chi trova un ago e se lo prende,
la fortuna ormai lo attende.
Chi trova un ago e non lo raccoglie,
la sfortuna presto lo coglie.
Chi alla sfortuna non crede per niente,
fa la cosa più intelligent

Ler máis
DSCF6170

Soledad Felloza

Sole Felloza é moito máis ca unha narradora: é unha viaxeira de historias, unha exploradora de voces agochadas no tempo e unha artesá da memoria. Actriz, contadora de historias, fotógrafa, escritora, dramaturga e xestora cultural, leva máis de 30 anos enchendo escenarios de América Latina, Europa e África co poder da palabra. Na actualidade, dirixe o Festival Atlántica, unha cita imprescindible para quen ama a tradición oral e a súa fusión con novas formas de contar. Dende Galicia, súa terra de adopción, promove a descentralización da cultura, levando espectáculos, conversas e experiencias a todos os recunchos da xeografía. O seu traballo artístico é profundamente humano. As historias que constrúe nacen da escoita, da observación atenta, especialmente das voces de mulleres que nunca tiveron a oportunidade de ser escoitadas. O seu teatro, os seus contos e mesmo a súa fotografía son espellos que rescatan a memoria colectiva e a transforman en emoción viva. Multidisciplinar e incansable, Felloza transita entre a narración, o teatro e a documentación patrimonial con un único obxectivo: contar. Contar para a cativada, para mocidade, para público adulto, para quen estea disposto a escoitar. Porque, en cada historia que rescata, revive un anaco da nosa identidade.

XEOGRAFÍA DO IMAXINARIO | Familiar (+4 anos) | 50 min
Esquece o XPS, ven percorrer o mapa do imaxinario de Galicia. Precisas só ollos de curuxa, botas de tres leguas e orellas espreitando. Acharás así contos e lendas, ritos e mitos da tradición oral sobre esta nosa terra encantada.
Galicia ten un mapa que non sempre vemos, agochado para algúns, esquecido para a moitos, devecendo por ser percorrido e revelado de novo, para non morrer no esquecemento. Nel moran ocultos pequenos e grandes seres máxicos, vivos grazas ás contadas das eiras nos abafantes veráns, ou á calor do lume nas frías tardes de inverno. Xa for escoitando aduanadas dos trasnos, sentados a carón dun castro ou dunha fervenza, vendo voar bruxas a cabalo de vasoiras, descubrindo pedras que agochan tesouros, ou covas que gardan dragóns, escoitando cantos de xacias e sereas…

O COMEZO DO MUNDO | Adultos | 60 min
Mentres cociñamos a lume manso, contamos historias. Dende esta premisa, Sole Felloza percorre o país escoitando as mulleres. As voces desas mulleres suben ao escenario para contar de tempos sen tempo.
Esta uruguaia á quen sempre preguntan: e ti por que falas galego?
E ela sempre responde: e porque non?

 

Ler máis
Su_Garrido_Pombo

Su Garrido Pombo

Susana Garrido Pombo é unha cantante, músico e compositora galega. O seu estilo músical abrangue diversos xéneros con matices de bossa, folk, jazz ou latin. As súas actuacións configúranse como unha proposta íntima e próxima onde as cancións e as historias se entretecen porque cantar e contar son parte da vida. No ano 2019 publica o seu primeiro álbum en solitario ‘Quedo a vivir aquí’, e obtén o primeiro premio no Concurso Fran Narf da Deputación da Coruña (2018). No 2019 faise co Premio Martín Códax na categoría de Música de autora (2019). A finais do 2022 sae o seu novo disco ”Patios de luz” onde as protagonistas son as veciñas, a comunidade, o espacio común, a emigración do campo á cidade, as hortas, os patios de atrás e a luz. Con este novo traballo acada de novo o Premio Martín Códax na categoría de Música de autora (2023) e realizou numerosos concertos pola península, incluída unha xira en Irlanda no outono de 2023.

Patios de luz | 70 min
A estrada que levaba do Eirado ó patio de luces tiña máis de cen curvas, era a estrada pola que marcharon as miñas veciñas, os meus avós, bisavós, tataravós, nós. E pola que volvemos.
Patios de luz é un percorrido por esas estradas de ida e volta, da aldea a cidade e dos patios de luces de volta á cortiña. Nos que as cancións e as historias van entretecéndose para contar e cantar unha historia común, a da emigración da aldea ós barrios e onde as protagonistas son as veciñas, a comunidade, o día a día, as hortas, o doméstico.
Porque os patios son as partes de atrás, onde dan as cociñas, onde se esconden as cousas que non se queren ensinar, onde se bota a roupa, a parte que nen sequera se pinta. Son o oposto ás fachadas. Onde pasan cada día miles de historias comúns que merecen ser cantadas, contadas e celebradas.
Os patios de luz son os nosos teatro.

Ler máis
Lavandeiras 2_0 (9)

Vero Rilo

Vero Rilo é narradora oral. Antes era educadora infantil, pero quitouse diso. Dende 2013 leva contando contos, historias de vida, e outras lerias para todo tipo de público. A música está moi presente nos seus traballos a dúo aínda que, por máis que o intente, nunca aprenda a cantar nin a tocar a pandeireta. Tamén conta soa, é na variedade que atopa o gusto. Feminismo, tradición, memoria histórica, resistencia, alegrías, afectos e rebeldías aparecen consciente e inconscientemente no seu repertorio. Sempre lembra as palabras de Castelao “cada vida é una novela que se perde”. Se cadra é por iso que conta para non perder. E conta o que aprendeu a ser, o que outras foron, o que son. Conta o que a (con)move, di que así a memoria non morre…

Cacho Animalada | Público familiar (+3 anos) | 50 min

Vero Rilo e Luís Iglesias aventúranse nun camiño diverso, transitado por contos da nosa tradición oral, versións libres e revisitadas dos Contos de Fadas de Ángela Carter, contos de autor/a que xa son clásicos da literatura e álbum ilustrado infantil…

Todo o repertorio vai da man da música, da ledicia, dos animais e, por que non?, de certas
animalas… Son tempos de soltar as melenas e contar, cantar, bailar e correr coas feras que levamos dentro. Raposos, merlas, toupas, nenas, nenos… corredes con nós?

Lavandeiras | Público adulto
As mulleres á beira do río, de xeonllos, fregando a roupa, tecen unha estampa que se repetiu, forzosamente, ao longo da nosa historia. Ao seu redor, as lendas e as historias sucédense por toda a nosa xeografía, tanto física como identitaria: dende as lavandeiras nocturnas enchoupadas en sangue até o traballo colectivo das lavandeiras de Redondela, na Illa de San Simón.
Memoria histórica, igualdade, historias de vida, augas correntes, algo do que se calou e todo o que queremos contar e cantar para poñer as roupas a clareo.

 

Ler máis
WEB ALOXADA EN
CO APOIO DE